Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Wij hebben een overzicht samengesteld met daarin de door u meest gestelde vragen.
Filter op jouw vraag
Filter op jouw vraag
Wat als het product breukgevoelig is?
Sommige producten, vooral seizoensartikelen, zijn breukgevoelig. Denk aan holle chocoladeproducten, speculaaspoppen, chocoladeletters, glazen potten etc. Wij besteden veel aandacht aan de verpakking daarvan. Helaas kan er bij de verzending via PostNL wel eens iets misgaan. Ondanks dat blijft de smaak wel hetzelfde! Wij adviseren daarom ook om dit soort producten niet individueel te versturen. Mocht er een product niet meer eetbaar zijn; laat het ons dan weten. Dan sturen wij een nieuw product of vergoeden wij het product.
Wat is de afmeting van mijn product?
De afmeting van de producten is te vinden in de productomschrijving bij het desbetreffende product. Mocht het daar niet te vinden zijn, stuur dan gerust een mail naar info@luxechocoladeletters.nl.
Wat zijn de ingrediënten van mijn product?
De ingrediënten van de producten zijn te vinden in de productomschrijving bij het desbetreffende product.
Wat is de houdbaarheid van mijn product?
De houdbaarheid van de producten is te vinden in de productomschrijving bij het desbetreffende product.
Is retourneren mogelijk?
Het is helaas niet mogelijk om levensmiddelen retour te sturen. Levensmiddelen vallen buiten het herroepingsrecht omdat deze bederfelijk zijn. Mocht u een ander product hebben ontvangen dan u had besteld, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen het product dan omwisselen.
Wanneer kan ik het beste mijn seizoensproducten laten verzenden?
Eigenlijk raden wij aan om alle seizoensproducten met een wat langere houdbaarheidsdatum zo vroeg mogelijk te laten versturen. De producten zijn lang houdbaar en het is geen probleem als dat wat eerder op de locatie staat. Hoe dichter u bij de feestdagen in de buurt komt, hoe meer vertraging er bij de post is en hoe drukker het bij ons is. Daarom zeggen wij; bestel op tijd en laat uw bestelling op tijd versturen! Mocht er dan iets niet kloppen aan de bestelling of een ander probleem zich voordoen, dan hebben wij nog genoeg tijd om producten na te leveren of om te wisselen. Hieronder vallen alle chocolade en speculaasproducten, met uitzondering van banketproducten zoals koeken, stollen en tulbanden. De houdbaarheid van de producten is ook te vinden op onze website.
Mijn geleverde bestelling is niet compleet.
Bij het leveren van de bestelling moet u altijd de bestelling even controleren op soort en aantal. Mocht één van deze dingen niet kloppen, geef dit dan direct aan ons door; dan kunnen wij het nog tijdig naleveren.
Ik zie in de app dat er een pakketje onderweg is naar mij, maar ik heb niks besteld.
Dat kan kloppen. Er worden bij ons pakketjes/geschenken besteld door bijvoorbeeld bedrijven, organisaties of sportverenigingen. Of zomaar door iemand als bedankje o.i.d. Wacht dus geduldig af; er komt iets lekkers aan!
De track and trace geeft aan dat het pakket bezorgd is maar ik/de ontvanger heeft niks ontvangen.
Als het gaat om een brievenbuspakketje, dan is het mogelijk dat het pakketje alsnog later bezorgd wordt, ondanks dat de track and trace aangeeft dat het pakketje bezorgd is in de brievenbus. Dit kan tot maximaal 5 werkdagen duren. Neem gerust contact met ons op als de bezorging vertraging heeft opgelopen. Dan zullen wij een oplossing bedenken en eventueel een nieuw pakketje versturen.
Kan ik een gewenste bezorgtijd aangeven?
Het is helaas niet mogelijk om een gewenste bezorgtijd aan te geven. Wij verzenden onze pakketten via PostNL en daarbij kunnen wij helaas geen bezorgtijd aangeven. Wel is het mogelijk om een gewenste verzenddag te kiezen. Mocht u advies willen hebben over een juiste verzenddatum, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe snel is de levering via PostNL na mijn gekozen verzenddatum?
De bestelling wordt op de gewenste verzenddatum verstuurd. In de meeste gevallen is een standaard pakket er de volgende dag. Houdt er wel rekening mee dat er altijd een dag vertraging kan zijn bij de post. Voor brievenbuspakjes gelden andere regels. Deze gaan mee met de brievenpost en kunnen tot maximaal 5 werkdagen onderweg zijn. Houd hier rekening mee bij het bestellen.
Hoe snel/wanneer kan ik mijn bestelling laten versturen?
U kunt via de website zelf een gewenste verzenddatum aangeven. In sommige gevallen kan dat dezelfde dag nog (voor 15:00). Voor seizoensproducten is dat vaak al de volgende dag (mits het product op voorraad is)
Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?
Het is zeker mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Geef dit aan ons door via de mail (info@luxechocoladeletters.nl). Dit is helaas geen optie op de website. Het kantoor is gevestigd op Handelsweg 14, 3751 LR in Bunschoten – Spakenburg.
Via welke postbezorgers wordt mijn bestelling verstuurd?
Mocht u een bestelling hebben met brievenbusdoosjes of standaard pakketten naar verschillende adressen of één adres, dan wordt dit verstuurd via PostNL. Dit geld ook voor bestellingen die samen in een aantal grote dozen verstuurd kunnen worden. Mocht u een grote bestelling hebben die verstuurd wordt op een pallet, halve pallet of minipallet naar één adres, dan zal dit verstuurd worden via Transmission.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor een brievenbuspakket zijn €3,95 en voor een standaard pakket €6,95
Ik heb een bestelling voor verschillende adressen, maar ik ontvang geen track and trace code, klopt dat?
Dat klopt. Omdat het hier vaak om een (groot) aantal adressen gaat is het e-mailadres van de besteller niet gekoppeld met de track and trace code. Mocht er een e-mailadres zijn ingevoerd in het adressenbestand, dan ontvangen die e-mailadressen de track and trace codes. Vaak kunnen de ontvangers de zending ook volgen in de app van PostNL. Hier komt de zending in te staan zodra de zending wordt aangemaakt en het label wordt geprint. Let op! PostNL is gestopt met het achterlaten van een 'niet thuis briefje'. Deze informatie zal worden gecommuniceerd via de e-mail om via de PostNL app.
Ik heb geen track and trace code ontvangen, wat nu?
Mocht u geen track and trace code hebben ontvangen, stuur dan een mailtje naar info@luxechocoladeletters.nl
Wanneer ontvang ik mijn track and trace code?
De track and trace code ontvangt u zodra het pakket is gescand bij PostNL. Dit is vaak de avond voor de bezorging.
Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Na het plaatsen van de bestelling zal de factuur via de mail binnen een paar werkdagen worden verstuurd.
Kan ik contant betalen bij afhalen?
Het is helaas niet mogelijk om contant te betalen bij het afhalen van de bestelling. De bestelling kan gemakkelijk betaald worden via een factuur die u via de mail ontvangt.
Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen met IDEAL, CreditCard, Bancontact, giropay of betaling per factuur.